tisdag 13 oktober 2009

kisemisen

sitter & kollar hemmafruarna nu med mina föräldrar & dricker varm choklad med toppad grädde, tack pappi :)

















Men idag när jag kom hem från en trevlig dag i skogen, har det kommit hit en bortsprungen katt, ser ut att vara en blandning av en whiskaskatt & skogskatt, riktigt fin med toffsarna på öronen.. Men vi gav den mat & den var jätte hungrig, alla på gården ger den mat, haha, vi har pratat om att skaffa katt eftersom det är så himla mycket möss & råttor(usch).. Jag är absolut ingen kattmänniska, men när pappa tog in den(min pappa avskyr katter) & då den var så himla mysig, gosig, snäll.. Jag kunde bära på den & den gjorde ingenting.. Man hade ju knappt hjärta att släppa ut kisen igen. Men vi gjorde ett litet hem till henne i laggården, med mat, korg & grejer, så skulle grannen kolla upp chippet i hennes öra imorgon. Jag hoppas på ett sätt att det inte är någon som saknar henne nu när hon var så fin & snäll ^^

Men men, nu blir det snart sleepy time, är trött som ett as

Shuuu

1 kommentar:

  1. låter mysigt (;
    mamma har ju också skaffat katt (en renrasig skogis).. är ju heller ingen kattmänniska men den där katten är mer hund än ngt annat ;P
    yes det blir det :) känner mig riktigt taggad faktiskt :) känns som att detta är ngt possitivt som man gör för sig själv...

    SvaraRadera